הקסו רוכשת את זנאביס ב-185 מיליון דולר

עסקה גדולה בענף הקנאביס הקנדי: חברת HEXO רוכשת את השליטה בחברת Zenabis. השתיים מציבות עצמן יחד במקום השלישי במכירות קנאביס בקנדה. שווי העסקה 235 מיליון דולר קנדי. שתי החברות משווקות קנאביס גם בישראל

שתי חברות הקנאביס הקנדיות, המשווקות גם בישראל, צפויות להתחיל לפעול יחדיו לאחר שהגדולה מהן, הקסו (HEXO), תרכוש את השליטה בחברת זנאביס (Zenabis) תמורת 235 מיליון דולר קנדי שהם 185 מיליון דולר אמריקאי.

במסגרת ההסכם בין הצדדים, מחזיקי מניות זנאביס יקבלו 0.01772 מכל מניית הקסו לפי כמות המניות שבידיהם. היחס מסמל פרמיה של כ-19% במניות זנאביס על בסיס השוויה שלה ב-12 בפברואר.

בהודעה לעיתונות מציינות החברות כי שווי המכירות של שתיהן יחד מציב את השותפות ביניהן במקום השלישי מבין חברות הקנאביס בקנדה במכירות קנאביס בשוק הפנאי החוקי. בעקבות ההודעה מזנק שווי מניות החברות בבורסה בכ-20%.

חוות זנאביס, קנדה
מעל 20,000 דונם לגידול חממות ואינדור. אחת מחוות זנאביס בעיירה לנגלי, בריטיש קולומביה, קנדה, עוברת לשליטת הקסו

החברות מציינות כי העסקה מאפשרת להקסו גישה מיידית לשוק האירופאי דרך שותף אירופאי של זנאביס שמחזיק במתקני ייצור ומספק קנאביס בתקן EU-GMP לשוק האירופי. החברות לא ציינו את שם השותף.

הקסו מעריכה כי שילוב הפעילות בינה לבין זנאביס יחסוך להן כ-20 מיליון דולר כבר בשנה הראשונה, זאת על בסיס חיסכון בעלויות ייצור, שירותי אחסון, הוצאות כלליות ואדמיניסטרציה.

שיתוף הפעולה יביא להספק ייצוא של 111.2 טון בשנה של קנאביס באיכות גבוהה. אלו יגדלו בשני מתקני אינדור (Indoor) הפרושים על כ-60 דונם וכן בחוות חממות ענקית הפרושה על קרוב ל-20,000 דונם.

“העסקה מכינה את הקסו לצמיחה מקומית ובינלאומית מהירה,” מסר סבסטיאן סנט לואי, מנכ”ל ומייסד שותף של הקסו. “האסטרטגיה של הקסו כוללת התרחבות לנוכחות גלובלית והרכישה הזו היא צעד חשוב בכיוון”.

“המותגים והזנים שלנו ברחבי קנדה יחד עם טביעת רגל בינלאומית ומתקני ייצור איכותיים מדרגה ראשונה המאפשרים ייצור בעלויות נמוכות, יוצרות יחד גוף שהוא מוביל בתעשייה,” מסר שי אלטמן, מנכ”ל זנאביס.

צונאמי אינדיקה T20/C4 של HEXO
אריזת קנאביס “צונאמי” – תוצרת חברת “הקסו” (Hexo) מקנדה, גם בישראל

ההסכם עוד תלוי בהסכמת שני שליש לפחות מהקולות של מחזיקי מניות זנאביס, שצפויה להתקבל. במסגרת ההסכם נקבע סעיף שמאפשר לזנאביס לבטל את העסקה תמורת תשלום של 6 מיליון דולר להקסו וכן הגנות נוספות לשני הצדדים.

עם השלמת העסקה מחזיקי המניות של הקסו יחזיקו בכ-87.43% מהחברה והשאר, 12.57% יוחזקו בידי מחזיקי המניות של זנאביס. בנוסף יבחר כל צד בחבר דירקטוריון אחד מחברי הדירקטוריון של הצד השני כדי שימשיך בדירקטוריון המשותף.

שתי ההחברות נחלו בשנים האחרונות הפסדים משמעותיים ונאלצו למכור נכסים כדי לכסות על הוצאות. הקסו הפסידה כ-4 מיליון דולר קנדי ברבעון האחרון לבדו ויותר מ-500 מיליון דולר קנדי בשנה. זנאביס הפסידה 40 מיליון דולר קנדי ב-9 החודשים הראשונים של 2020 וכמעט 130 מיליון דולר קנדי בכל שנת 2019.

זנאביס מדווחת כי לקראת העסקה היא הגיעה להסכמות עם צד ג’ לשחרור מכל מחוייבות. לא נמסר שמו של צד ג’ אך ייתכן שמדובר בחברת ‘שיח’ הישראלית שייבאה בחצי השנה האחרונה כמה זני קנאביס מזנאביס עד שהוקשחו נהלי הייבוא לישראל.

זני הקנאביס של זנאביס שמשווקים בישראל על ידי חברת שיח הם: מרמלדה, אוג ארסי, ענבר ואתרוג. הקסו משווקת בישראל זן אחד, צונאמי, בייבוא שמבצעת חברת BOL פארמה הישראלית.

עסקה זו מצטרפת לעסקה קודמת גדולה יותר מלפני כחודשיים אז נודע כי ענקיות הקנאביס הקנדיות טילריי (Tilray) ואפריה (Aphria) גם כן בדרך למיזוג. תופעה זו של קונסולידציה בענף הקנאביס מתחילה להתפשט וצפויה להגיע בקרוב גם לישראל.

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר